
 Bosnia and Herzegovina: Profile of 

 Media Ownership and Potential Foreign 

 Influence Channels 
 Emily Dumont, Jonathan Solis, and Lincoln Zaleski 

 Table of Contents 

 Introduction  ......................................................................................................................  1 
 Russian  Media  Footprints  .................................................................................................  2 
 Top  Media  Outlets  ............................................................................................................  3 
 Media  Ownership  .............................................................................................................  4 
 Results  ..............................................................................................................................  6 

 Television  .....................................................................................................................  6 
 Print  .............................................................................................................................  8 
 Radio  ...........................................................................................................................  9 
 Online  ..........................................................................................................................  9 

 Conclusion  ......................................................................................................................  10 

 Acknowledgements 

 The authors would like to acknowledge Vera Choo, Samantha Custer, and Rodney 

 Knight for their advice and assistance in the research and compilation of this profile. 

 We additionally want to acknowledge AidData’s team of student Research Assistants 

 who collected data for this project, including Diane Frangulea, Maggie Herndon, 

 Daniel Highland, Katherine Hughes, Sonia Kelly, Morgan King, Deb Kornblut, Amelia 

 Larson, Abby Maher, Daniella Marx, Harper Ortlieb, Caroline Prout, Andrew Tanner, 

 Emmeline Walker, Sophia Zaman, and Noa Zielinski. 



 Introduction 

 What are the entry points for foreign actors to shape and influence the narrative in the 

 Bosnian media media market? This profile seeks to address some of the entry points 

 related to media ownership and Russian state-owned media. AidData recognizes that 

 malign influence may affect narrative creation in other ways, including the republishing 

 of foreign content in domestic media outlets, interactions on social media, and through 

 journalist biases. However, this project focuses solely on direct and indirect ownership 

 of traditional domestic media outlets to identify potential entry points for Russian 

 influence through elites and media owners. By better understanding Bosnia and 

 Herzegovina’s (hereafter Bosnia) domestic media ownership environment, including 

 what media outlets citizens consume and who the owners of those outlets are, we can 

 anticipate entry points where malign actors may try to influence domestic narratives. 

 Segmented along ethnic and political lines, the media market in Bosnia is quite 

 complex, even compared to other countries in the region. It is also highly opaque: less 

 than half of the top media outlets appeared in public business registries, and many 

 outlets have gone through ownership changes in recent years with little public 

 information released. Since owners of top media houses have the potential to influence 

 the content and tone of topics covered by journalists in their employ, understanding 

 who owns the media is crucial to identifying avenues for influence and potential bias in 

 reporting. In this profile, we begin to close this gap with an in-depth look at domestic 

 media ownership in Bosnia. 

 This media ownership profile and the supporting data were prepared by AidData, a 

 research lab at William & Mary’s Global Research Institute.  1  The data for this profile was 

 collected manually by AidData staff and student research assistants. We began by 

 conducting web searches to identify a list of media in Bosnia, and then identified a list 

 of the top-ranked outlets in terms of overall consumption. We then used this 

 information to gather the ownership data. We used cross-country sources when 

 1  This profile is part of a collaboration with the USAID E&E Bureau made possible through a buy-in to a 
 Higher Education Solutions Network cooperative agreement (AID-A-12-00096) in place between 
 USAID/LAB/HESN, AidData, and William & Mary. 

 1 



 available (e.g., Zenith, Alexa  2  ), as well as Bosnian business registries (Pravosudje.ba), 

 business profiles, survey data, media watchdog sources, and other open source data. 

 In the following sections, we provide summary data on the presence of Russian 

 state-owned media, top outlets, and media ownership in Bosnia as of 2021 (or the 

 most contemporary data available). This profile focuses on the ownership of traditional 

 broadcast, print, and online media outlets. Social media is not included in this analysis. 

 By mapping out the ownership and influence of traditional forms of media, these 

 profiles lend insights into potential channels for foreign influence in the top consumed 

 outlets. 

 Russian Media Footprints 

 The most direct form of Kremlin influence in Bosnia’s media landscape is via Russian 

 state-owned media (see Table 1). Six of the eleven Russian state-owned media outlets 

 we tracked have a physical presence in Bosnia, which provides the Kremlin with a 

 channel to directly communicate with, and ultimately influence, Bosnian citizens. 

 Physical presence includes physical infrastructure, such as cable packages, physical 

 office space or local bureaus, and radio broadcasters, but excludes satellite 

 broadcasting and online or streaming availability. Table 1 provides a footprint of 

 Russian state-owned media presence in Bosnia, but does not speak to how 

 well-consumed each outlet is by Bosnia citizens. 

 2  Alexa is an online analysis tool. AidData Staff used Alexa’s API to gauge website traffic.  https://www.alexa.com/siteinfo  . 

 2 

https://www.alexa.com/siteinfo


 Table 1: Russian state-owned media in Bosnia, 2021 

 Television  Print  Radio  News Agency 

 Russia I  ✔  Rossiyskaya Gazeta  ✔  Sputnik  ✘  TASS  ✘ 

 Russia 24  ✔  Sputnik  ✘ 

 Russia K  ✘ 

 RTR-Planeta  ✔ 

 TV Centre  ✔ 

 Channel One  ✔ 

 RT  ✔ 

 Other indirect forms of Russian influence are possible, including domestic outlets 

 republishing narratives and pro-Russian journalists in-country. In this profile, AidData 

 has captured direct Russian channels of influence through state-owned media 

 infrastructure. 

 Top Media Outlets 

 Table 2 identifies the top five most-consumed media outlets in Bosnia by medium 

 (television, print, radio, and online) based on cross-sectional indicators such as 

 viewership share and circulation. Television is the most popular medium in Bosnia.  3 

 While we cannot know the exact influence of each individual outlet, we can assume 

 that outlets that reach higher numbers of consumers have greater potential to influence 

 more citizens. Notably, none of the Russian state-owned outlets (previously identified 

 in Table 1) were among those with the highest market share. 

 AidData used a weighted average of media consumption survey rankings from 2017 to 

 present to determine the top media outlets in Bosnia. This strategy offers a more 

 long-term perspective of top media outlets, rather than a snapshot of the top media 

 3  “Bosnia-Herzegovina profile - Media,” BBC News, 11 February 2020, 
 https://www.bbc.com/news/world-europe-17211939. 

 3 



 outlets right now. As such, the top outlets may not exactly reflect the current order of 

 most consumed outlets, but do show a solid picture of the media landscape over the 

 past five years. Recent rankings are weighted more heavily to adjust for new changes.  4 

 Table 2: Top Bosnian media outlets ranked by overall consumption 

 Rank  Television  Print  Radio  Online 

 1  FTV  Dnevni Avaz  Federalni  Avaz.ba 

 2  BHT  Oslobodjenje  Radio Republike  Klix.ba 

 3  Nova BH  Euroblic  BH Radio  Hercegovina.info 

 4  OBN  Nevazisne novisne  BN Radio  Nezavisne.com 

 5  BN TV  Glas Srpske  RSG Radio  Rtvbn.com 

 According to findings from an AidData survey of regional and local media experts in 

 2021, the majority of top Bosnian outlets mirror the results of open-source data 

 collection by AidData researchers. However, additional outlets excluded from this top 

 outlet list but ranked highly by local experts include the television stations RTRS, 

 Federalna TV, and Al Jazeera Balkans, along with online outlets Buka.com, 

 Balkans.aljazeera.net, and Blic.rs 

 Media Ownership 

 Table 3 lists the ownership information of top Bosnian media outlets by medium 

 (television, newspaper, radio, and online). Bosnian media ownership is not well 

 4  Television, Print and Radio: Television, radio and print rankings were calculated using multiple publicly 
 available surveys and circulation data, including an AidData survey of country and regional experts 
 conducted in summer 2021. Additional survey data came from: Zenith (2018), IREX’s Media Sustainability 
 Index (2019), the International Republican Institute’s Public Opinion Survey (2018), Prism Research’s 
 “Eurobarometer Public Opinion in Bosnia and Herzegovina” (2010), the International Programme for the 
 Development of Communication’s “Assessment of Media Development in Bosnia and Herzegovina” 
 report (2016), and Radio-televizija Federacije Bosne i Hercegovine (2018). 
 Online: Alexa (April 2021) and NATO Strategic Communications Centre of Excellence’s “Russia’s 
 Footprint in the Western Balkan Information Environment” reports (2021) 

 4 



 documented and few regulations exist regarding media outlets. Further examples of 

 ownership ties and relationships are discussed in the following section. 

 In order to highlight which outlets may be more susceptible to Russian influence, 

 AidData staff have devised a four-point scale to indicate levels of Russian ownership. 

 This scale is color-coded shades of red in the table below to indicate 1) Direct Russian 

 ownership, 2) Known Russian ties, 3) Suspected Russian ties, and 4) No Russian ties. 

 Additionally, Bosnian state-owned media is color-coded blue. In Bosnia, no owners had 

 suspected or known ties to the Russian government, and no outlets had direct Russian 

 ownership. As such, this profile has no red color-coding and five designations of 

 state-owned media. 

 Table 3: Ownership of top Bosnian media outlets by share 

 Medium  Rank  Outlet  Owner, Company  Owner, Individuals  Owner (%) 

 Television 

 1  FTV  Radio-Televizija Federacije Bosne i 
 Herzegovine  100 

 2  BHT 1  Radiotelevizija Bosne i Hercegovine  100 

 3  Nova BH  United Group 

 BC Partners  52.3 

 Senior 
 management at 
 BC Partners 

 38.5 

 Kohlberg Kravis 
 Roberts (KKR)  6.8 

 EBRD  2.4 

 4  OBN  Open Broadcast 
 Network  Ivan Ćaleta  100 

 5  BN TV  RTV BN  Vladimir "Vlado" 
 Trišić  100 

 Newspaper 

 1  Dnevni Avaz  Avaz-Roto Press  Azra Radončić  100 

 2  Oslobodjenj 
 e  MIMS Group  Mujo Selimovic  100 

 3  Euroblic  Ringier Group  La Mobiliere  12.5 

 5 



 Oslobodjenj 
 e 

 MIMS Group 
 Ringier Family  37.5 

 Marc Walder  12.5 

 Axel Springer  5 

 Kohlberg Kravis 
 Roberts (KKR)  17.8 

 CPPIB  6.5 

 Friede Springer  11.3 

 Mapo  Mapo Media LLC  Mathias Döpfner  11 

 Gazeta Tema  Tema 

 Axel Sven Springer  2.5 

 Ariane Melanie 
 Springer  0.5 

 Friede Springer 
 Foundation  0.5 

 4  Nezavisne 
 novine  NIGD DNN  Unknown  Unknown 

 5  Glas Srpske  NIGD DNN  Unknown  Unknown 

 Radio 

 1  Federalni  Radio-Televizija Federacije Bosne i 
 Herzegovine  100 

 2 
 Radio 
 Republike 
 Srpske 

 Radio Televizija Republike Srpske  100 

 3  BH Radio  Radiotelevizija Bosne i Hercegovine  100 

 4  BN Radio  RTV BN  Vladimir "Vlado" 
 Trišić  100 

 5  RSG Radio  RSG Group  Adnan Osmanagic  100 

 Online 

 1  Avaz.ba  Avaz-Roto Press  Azra Radončić  100 

 2  Klix.ba  Intersoft 
 Dario Simic  Unknown 

 Mario Simic  Unknown 

 3  Hercegovina. 
 info  Unknown 

 Josip Budimir  Unknown 

 Unknown  Unknown 

 4  Nezavisne.co 
 m  NIGD DNN  Unknown  Unknown 

 5  Rtvbn.com  RTV BN  Vladimir "Vlado" 
 Trišić  100 

 5  Shares are rounded to the nearest tenth. 

 6 



 Results 

 Television 

 The two most popular television stations in Bosnia are state-owned channels FTV and 

 BHT. In 2005, Bosnia passed the Law on the Public Broadcasting System of Bosnia and 

 Herzegovina enshrining the need for three public service broadcasters: one that would 

 be considered the national level broadcaster and two that would appeal to the 

 separate populations living within the country. BHT is operated by the national level 

 broadcaster Radiotelevizija Bosne i Hercegovine (BHRT). FTV is operated by the public 

 broadcasting service for the Federation of Bosnia and Herzegovina, Radio-Televizija 

 Federacije Bosne i Herzegovine (RTVBiH). The third public broadcaster is Radio 

 Televizija Republike Srpske (RTRS), which broadcasts for the Republika Srpska. RTRS 

 runs a television channel of the same name that is also popular but did not make our 

 list of top outlets.  6 

 Nova BH, formerly known as Pink BH until 2018, is the third most popular television 

 channel. Nova BH is currently owned by the United Group. The majority shareholder of 

 this group of primarily foreign investors is British private equity firm BC Partners, while 

 US-based Kohlberg Kravis Roberts (KKR) owns a minority share. KKR is also an owner of 

 the Bosnian newspaper imprint Euroblic.  7 

 The fourth most-consumed television outlet, OBN is a commercial network solely 

 owned by Ivan Caleta.  8  A Croatian by birth, Caleta  has reportedly adopted Bosnian 

 citizenship. Lastly, BN TV, a television channel popular with Bosnian-Serbs, is another 

 television channel with a single owner: Vladimir “Vlado” Trisic. Trisic also owns the 

 8  “Ivan Caleta takes over OBN television,” Oslobodenje, 23 November 2019, 
 https://www.oslobodjenje.ba/vijesti/ekonomija/ivan-caleta-preuzima-obn-televiziju-509414  . 

 7  “KKR sells majority stake in United Group, SBB has new co-owner,” B92, 27 September 2018, 
 https://www.b92.net/biz/vesti/srbija/kkr-prodao-vecinski-udeo-junajted-grupe-sbb-ima-novog-suvlasnika- 
 1448907  . 

 6  Law on the Public Broadcasting System of Bosnia and Herzegovina, 
 http://www.sze.hu/~smuk/Nyilvanossag_torvenyek_east_south_eur/Jogforr%C3%A1sok/M%C3%A9dia/ 
 BiH%20PublicBroadc%20SYSTEM%20LAW%2078-05.pdf  . 

 7 

https://www.oslobodjenje.ba/vijesti/ekonomija/ivan-caleta-preuzima-obn-televiziju-509414
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija/kkr-prodao-vecinski-udeo-junajted-grupe-sbb-ima-novog-suvlasnika-1448907
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija/kkr-prodao-vecinski-udeo-junajted-grupe-sbb-ima-novog-suvlasnika-1448907
http://www.sze.hu/~smuk/Nyilvanossag_torvenyek_east_south_eur/Jogforr%C3%A1sok/M%C3%A9dia/BiH%20PublicBroadc%20SYSTEM%20LAW%2078-05.pdf
http://www.sze.hu/~smuk/Nyilvanossag_torvenyek_east_south_eur/Jogforr%C3%A1sok/M%C3%A9dia/BiH%20PublicBroadc%20SYSTEM%20LAW%2078-05.pdf


 radio station BN Radio and online outlet Rtvbn.com. Trisic has been an outspoken 

 opponent of Bosnian Serb President Milorad Dodik.  9 

 While the most popular television outlets are state-owned, they serve different 

 purposes and appeal to different populations. There is some cause for concern about 

 foreign ties in the top television outlets, with Nova BH being owned by UK and US 

 partners and OBN’s Caleta being tied to Croatia, as foreign actors can present a 

 vulnerability for the domestic media market. Overall, the top television outlets do 

 represent a diverse mix of political viewpoints, even if there is some centralized 

 ownership. 

 Print 

 The majority of Bosnia’s top print outlets appear to be wholly owned by prominent 

 families. Bosnia’s newspaper with the highest circulation is Dnevni Avaz, owned by Azra 

 Radoncic of Avaz-Roto Press. Azra Radoncic is the ex-wife of prominent politician 

 Fahroudin Radoncic, who many believe still controls the company.  10  Radoncic has 

 served as Minister of Security and ran for President on multiple occasions as part of the 

 Union for a Better Future of BiH (SBB) party. Dnevni Avaz’s online edition, the website 

 Avaz.ba, is also the top online outlet in the country. 

 The second most popular print outlet is Oslobodjenje, owned by prominent Bosnian 

 businessman Mujo Selimovic. Mujo Selimovic is the son of a wealthy businessman 

 (Hilmo Selimovic) who owns several Bosnian companies including the Sarajevo 

 Brewery.  11  Both father and son are connected to the  Party of Democratic Action (SDA). 

 The online edition of Oslobodjenje is also popular in Bosnia. 

 Euroblic, the third most-popular print outlet, is the only top print outlet not owned by a 

 prominent Bosnian family. The Bosnian version of the Serbian paper Blic, Euroblic is 

 11  CIMA (2016), p. 7: Captured News Media. 
 https://www.cima.ned.org/wp-content/uploads/2016/06/CIMA-Balkans-Captured-Media.pdf  . 

 10  Peace Institute (2014), p. 132: Media Integrity Matters: Reclaiming public service values in media and 
 journalism.  https://www.mirovni-institut.si/wp-content/uploads/2014/08/media-integrity-matters.pdf  . 

 9  “Director of BN Television Vlado Trisic for BUKU,” 
 https://www.6yka.com/novosti/direktor-bn-televizije-vlado-trisic-za-buku-straha-od-milorada-dodika-nem 
 a-na-njegove-napade-smo-navikli  . 

 8 

https://www.cima.ned.org/wp-content/uploads/2016/06/CIMA-Balkans-Captured-Media.pdf
https://www.mirovni-institut.si/wp-content/uploads/2014/08/media-integrity-matters.pdf
https://www.6yka.com/novosti/direktor-bn-televizije-vlado-trisic-za-buku-straha-od-milorada-dodika-nema-na-njegove-napade-smo-navikli
https://www.6yka.com/novosti/direktor-bn-televizije-vlado-trisic-za-buku-straha-od-milorada-dodika-nema-na-njegove-napade-smo-navikli


 owned by Swiss publishing organization Ringier Axel Springer Media AG. KKR, who is a 

 shareholder of television channel Pink BH, is also a shareholder of Euroblic. 

 The fourth most popular outlet, Nezavisne novine, was previously owned by prominent 

 war journalist Zelijko Kopanja, who died in 2016. It is unclear who owns the newspaper 

 since his death, though his son has been reported as stepping in as director.  12  At the 

 time of his death, Kopanja also owned the fifth most popular outlet, Glas Srpske. Other 

 shareholders may own minority stakes in both outlets, but it is unclear what those 

 shares may be and who those shareholders are. 

 In the print sector, there are many cases of ownership being obscured. From ownership 

 being registered to family members, as is the case with Dnevni Avaz, or limited 

 information about particular owners being available to the public, as is the case with 

 Nezavisne novine and Glas Srpske, it is unclear who truly controls much of the print 

 media in Bosnia. 

 Radio 

 The radio sector in Bosnia is dominated by the state-owned public broadcasters. Each 

 of the three public broadcasters is represented in the top outlets. The most consumed 

 outlet is Federalni, operated by RTVBiH. The second most consumed outlet is Radio 

 Republike Srpske, operated by RTRS. Rounding out the public broadcasters is the third 

 most consumed radio outlet, BH Radio, operated by national level operator BHRT. 

 The fourth most consumed radio station is BN Radio. BN Radio is owned by Vlado 

 Trisic, who also runs BN TV and the online outlet Rtvbn.com. 

 Lastly, the fifth most popular radio station in Bosnia is Radio Stari Grad (RSG Radio). 

 RSG Radio is part of the RSG Group that runs one other radio station along with 

 providing marketing and production services.  13  RSG  Radio is owned by Adnan 

 13  RSG Media,  https://rsgmedia.ba/o-nama/  . 

 12  “  Čestitke RTRS-u iz javnih institucija i preduzeća u Srpskoj.” RTRS. April 19, 2019. 
 https://lat.rtrs.tv/vijesti/vijest.php?id=334442  . 

 9 

https://rsgmedia.ba/o-nama/
https://lat.rtrs.tv/vijesti/vijest.php?id=334442


 Osmanagic, who has remarked on occasion that he views RSG Radio as an outsider in 

 the Bosnian radio market.  14 

 The radio medium in Bosnia is dominated by state-owned broadcasters, who run the 

 three most popular radio stations in the country. Additionally, all but one outlet, RSG 

 Radio, is affiliated with an outlet that appears in another medium. Ownership of top 

 Bosnian radio stations is centered around the same names as other top outlets, 

 decreasing the diversity of news content across mediums. 

 Online 

 Online outlets share relatively centralized ownership with other mediums, as many of 

 the top outlets in other mediums additionally operate as a website. These include the 

 most popular site Avaz.ba, followed by the fourth and fifth most popular sites 

 Nezavisne.com and Rtvbn.com. Avaz.ba is the online edition of Dnevni Avaz and is 

 owned by Azra Radoncic. Nezavisne.com is the online outlet of Nezavisne novine, 

 which is believed to be owned by the Kopanja family. Rtvbn.com is the online version 

 of BN TV, owned by Vlado Trisic. 

 The second most consumed online outlet in Bosnia is Klix.ba, which is co-owned by 

 brothers Dario and Mario Simic, who started the site in 2000 as an online-only outlet. 

 Klix.ba is known as an engaging media outlet for fielding a large number of consumer 

 comments on its website.  15 

 Rounding out the list is the third most popular online outlet, Hercegovina.info. Little 

 information about the ownership of this website could be found.  16  Hercegovina.info did 

 publish on its site a short news blurb about one of its reputed co-owners, Josip 

 Budimir, but the identity of other owners and their potential ownership shares remains 

 opaque.  17 

 17  “New co-owner of the Hercegovina.info portal,” 28 May 2019, 
 https://www.hercegovina.info/vijesti/bih/novi-suvlasnik-portala-hercegovina-info-zelimo-biti-vodeci-portal 
 -hrvata-u-bih-164422/164422/  . 

 16  “Who are the owners of the most influential private media in BiH,” Grad Busovaca, 10 March 2016, 
 https://grad-busovaca.com/tko-su-vlasnici-najutjecajnijih-privatnih-medija-u-bih/  . 

 15  “News Portals,” Konrad Adenauer Stiftung,  https://www.kas.de/en/web/balkanmedia/news-portals  . 

 14  “Osmanagic: Radio Stari Grad survived because it was an outsider,” Radio Slobodna Europa, 30 
 January 2017,  https://www.slobodnaevropa.org/a/intervju-adnan-osmanagic-rsg/28266226.html  . 

 10 

https://www.hercegovina.info/vijesti/bih/novi-suvlasnik-portala-hercegovina-info-zelimo-biti-vodeci-portal-hrvata-u-bih-164422/164422/
https://www.hercegovina.info/vijesti/bih/novi-suvlasnik-portala-hercegovina-info-zelimo-biti-vodeci-portal-hrvata-u-bih-164422/164422/
https://grad-busovaca.com/tko-su-vlasnici-najutjecajnijih-privatnih-medija-u-bih/
https://www.kas.de/en/web/balkanmedia/news-portals
https://www.slobodnaevropa.org/a/intervju-adnan-osmanagic-rsg/28266226.html


 Unlike each of the other media sectors, all of the top online outlets have a different 

 owner. However, there are several instances, including Avaz.ba, Nezavisne.com, and 

 Hercegovina.info, where ownership information is not available or is obscured. 

 Additionally, many of the online outlet owners also own outlets in other media sectors, 

 meaning that ownership is centralized across top news outlets and the overall diversity 

 of news content is limited. 

 Conclusion 

 In this brief, we have presented an overview of the domestic media ownership 

 environment of Bosnia. The Kremlin’s channels to exert malign influence via Bosnian 

 media appear to be relatively limited. Russian state-owned media is less widely 

 consumed in Bosnia, and the Kremlin does not appear to have an overt ownership 

 stake in the country’s top television, print, radio, or online media outlets. In fact, the 

 foreign ownership links we identified were most often Western European or US-based 

 investors. However, the absence of a strong regulatory environment to mandate 

 transparent disclosure of ownership of Bosnia’s media outlets means that we could be 

 undercounting potential Kremlin or other foreign linkages that are obscured from view, 

 especially given the high rate of turnover in media ownership in recent years. 

 This opacity regarding media ownership has an additional repercussion—it increases 

 the vulnerability of Bosnian citizens to potential bias in domestic reporting. This risk is 

 exacerbated by the high degree of segmentation in the Bosnian media market, as the 

 majority of domestic media outlets are connected to wealthy local business owners or 

 political elite, which tend to orient their reporting to appeal to a specific ethnic group 

 or political party, rather than a broader and more diverse constituency. Additionally, 

 the centralization of ownership among top outlets could mean increased vulnerability 

 to foreign, malign influence, as the small groups of owners who own large shares of the 

 Bosnian media market could be targeted. 

 Lastly, the dominance of state broadcasters in both the television and radio markets 

 should be noted. Bosnia does have three public broadcasters representing diverse 

 population interests. However, having significant media power in the hands of the state 

 could be a cause for concern, especially on politically sensitive issues. 

 11 


