
 Armenia: Profile of Media Ownership 

 and Potential Foreign Influence 

 Channels 
 Emily Dumont, Jonathan Solis, and Lincoln Zaleski 

 Table of Contents 

 Introduction  ......................................................................................................................  2 
 Russian  Media  Footprints  .................................................................................................  3 
 Top  Media  Outlets  ............................................................................................................  4 
 Media  Ownership  .............................................................................................................  6 
 Results  ..............................................................................................................................  8 

 Television  .....................................................................................................................  8 
 Print  ...........................................................................................................................  10 
 Radio  .........................................................................................................................  11 
 Online  ........................................................................................................................  12 

 Conclusion  ......................................................................................................................  13 

 Acknowledgements 

 The authors would like to acknowledge Vera Choo, Samantha Custer, and Rodney 

 Knight for their advice and assistance in the research and compilation of this profile. 

 We additionally want to acknowledge AidData’s team of student Research Assistants 

 who collected data for this project, including Diane Frangulea, Maggie Herndon, 

 Daniel Highland, Katherine Hughes, Sonia Kelly, Morgan King, Deb Kornblut, Amelia 

 1 



 Larson, Abby Maher, Daniella Marx, Harper Ortlieb, Caroline Prout, Andrew Tanner, 

 Emmeline Walker, Sophia Zaman, and Noa Zielinski. 

 2 



 Introduction 

 What are the entry points for foreign actors to shape and influence the narrative in the 

 Armenian media market? This profile seeks to address some of the entry points related 

 to media ownership and Russian state-owned media. AidData recognizes that malign 

 influence may affect narrative creation in other ways, including the republishing of 

 foreign content in domestic media outlets, interactions on social media, and through 

 journalist biases. However, this project focuses solely on direct and indirect ownership 

 of traditional domestic media outlets to identify potential entry points for Russian 

 influence through elites and media owners. By better understanding Armenia’s 

 domestic media ownership environment, including what media outlets citizens 

 consume and who the owners of those outlets are, we can anticipate entry points 

 where malign actors may try to influence domestic narratives. 

 Armenian media ownership data is fairly transparent due to a public government 

 business registry (e-register.am). While this site is currently online, it was publicly 

 unavailable from mid-2020 until early 2022, meaning that in recent years there have 

 been large periods of time where ownership data was opaque. Since owners of top 

 media houses have the potential to influence the content and tone of topics covered 

 by journalists in their employ, understanding who owns the media is crucial to 

 identifying avenues for influence and potential bias in reporting. In this profile, we 

 begin to close this gap with an in-depth look at domestic media ownership in Armenia. 

 This media ownership profile and the supporting data were prepared by AidData, a 

 research lab at William & Mary’s Global Research Institute.  The data for this profile was 1

 collected manually by AidData staff and student research assistants. We began by 

 conducting web searches to identify a list of media in Armenia, and then identified a 

 list of the top-ranked outlets in terms of overall consumption. We then used this 

 information to gather the ownership data. We used cross-country sources when 

 1  This profile is part of a collaboration with the USAID E&E Bureau made possible through a buy-in to a Higher Education Solutions Network 
 cooperative agreement (AID-A-12-00096) in place between USAID/LAB/HESN, AidData, and William & Mary. 

 3 



 available (e.g., Zenith, Alexa  ), as well as the Armenian government business registry, 2

 survey data, media watchdog sources, and other open source data. 

 In the following sections, we provide summary data on the presence of Russian 

 state-owned media, top outlets, and media ownership in Armenia as of 2021 (or the 

 most contemporary data available). This profile focuses on the ownership of traditional 

 broadcast, print, and online media outlets. Social media is not included in this analysis. 

 By mapping out the ownership and influence of traditional forms of media, these 

 profiles lend insights into potential channels for foreign influence in the top consumed 

 outlets. 

 Russian Media Footprints 

 The most direct form of Kremlin influence in Armenia’s media landscape is via Russian 

 state-owned media (see Table 1). Ten of the eleven Russian state-owned media outlets 

 we tracked have a physical presence in Armenia, which provides the Kremlin with a 

 strong channel to directly communicate with, and ultimately influence, Armenian 

 citizens. Physical presence includes physical infrastructure, such as cable packages, 

 physical office space or local bureaus, and radio broadcasters, but excludes satellite 

 broadcasting and online or streaming availability. Table 1 provides a footprint of 

 Russian state-owned media presence in Armenia, but does not speak to how 

 well-consumed each outlet is by Armenian citizens. 

 2  Zenith is a media intelligence database that provides insights into media, including television 
 viewership and newspaper circulation, in several dozen countries around the world. Alexa is an online 
 analysis tool. AidData Staff used Alexa’s API to gauge website traffic.  https://www.alexa.com/siteinfo  . 

 4 

https://www.alexa.com/siteinfo


 Table 1: Russian state-owned media in Armenia, 2021 

 Television  Print  Radio  News Agency 

 Russia I  ✔  Rossiyskaya Gazeta  ✘  Sputnik  ✔  TASS  ✔ 

 Russia 24  ✔  Sputnik  ✔ 

 Russia K  ✔ 

 RTR-Planeta  ✔ 

 TV Centre  ✔ 

 Channel One  ✔ 

 RT  ✔ 

 Other indirect forms of Russian influence are possible, including domestic outlets 

 republishing narratives and pro-Russian journalists in-country. In this profile, AidData 

 has captured direct Russian channels of influence through state-owned media 

 infrastructure. 

 Top Media Outlets 

 Table 2 identifies the top five most-consumed media outlets in Armenia by medium 

 (television, print, radio, and online) based on cross-sectional indicators such as 

 viewership share and circulation. Television is the most-consumed medium in Armenia, 

 though the younger population prefers online outlets.  This preference likely makes TV 3

 and online outlets more influential, while radio and print media are less consumed. 

 While we cannot know the exact influence of each individual outlet, we can assume 

 that outlets that reach higher numbers of consumers have greater potential to influence 

 more citizens. Despite the presence of many Russian state-owned media outlets in 

 Armenia, no Russian media appears in the top five outlets for any medium. 

 3  “Armenia Profile - Media.” BBC. Published January 14, 2020. 
 https://www.bbc.com/news/world-europe-17404535  . 

 5 

https://www.bbc.com/news/world-europe-17404535


 AidData used a weighted average of media consumption survey rankings from 2017 to 

 present to determine the top media outlets in Armenia. This strategy offers a more 

 long-term perspective of top media outlets, rather than a snapshot of the top media 

 outlets right now. As such, the top outlets may not exactly reflect the current order of 

 most-consumed outlets, but do show a solid picture of the media landscape over the 

 past five years. Recent rankings are weighted more heavily to adjust for new changes. 4

 Table 2: Top Armenian media outlets ranked by overall consumption 

 Rank  Television  Print  Radio  Online 

 1  Shant TV  Aravot  RFE/RL 
 (Azatutyun)  News.am 

 2  ArmeniaTV  Haykakan 
 Zhamanak 

 Public Radio of 
 Armenia  Azatutyun.am 

 3 
 H1 (Public 
 Television of 
 Armenia) 

 ArmenPress  Radio Aurora  Mamul.am 

 4  Kentron TV  Hetq  Radio Van FM  1in.am 

 5  ArmNews TV  Hraparak  Hay Radio  Shamshyan.com 

 According to findings from an AidData survey of regional and local media experts in 

 2021, the majority of top Armenian outlets mirror the results of open-source data 

 collection by AidData researchers. However, additional outlets excluded from this top 

 outlet list but ranked highly by local experts include the newspaper 168 Zham, the 

 radio stations Russkoe Radio and Armenian National Radio, and the online outlets 

 a1plus.am and aravot.am. 

 4  Television, Print and Radio: Television, radio and print rankings were calculated using multiple publicly 
 available surveys and circulation data, including an AidData survey of country and regional experts 
 conducted in summer 2021. Additional survey data came from: the Advanced Public Research Group’s 
 Media Survey (2019), the International Republican Institute’s Public Opinion Survey (2019/2020), IREX’s 
 Media Sustainability Index (2019), Rank.am’s online rankings (2021), and CRRC Armenia’s Media 
 Consumption and Media Coverage of Reforms in Armenia report (2019). 
 Online: Alexa, April 2021. 

 6 



 Media Ownership 

 Table 3 lists the ownership information of top Armenian media outlets by medium 

 (television, newspaper, radio, and online). Following the 2018 Velvet Revolution, the 

 new political landscape has dramatically altered media ownership in Armenia, creating 

 a rapidly changing media space and encouraging ownership transparency.  While 2010 5

 legislation prevented politicians from owning media outlets, the laws in Armenia were 

 unevenly enforced and political elites dominated media ownership before the 

 revolution. However, following the revolution, stronger enforcement of the laws on 

 media ownership began, forcing some changes to the ownership of top media outlets. 6

 Further examples of ownership ties and relationships are discussed in the following 

 section. 

 In order to highlight which outlets may be more susceptible to Russian influence, 

 AidData staff have devised a four-point scale to indicate levels of Russian ownership. 

 This scale is color-coded shades of red in the table below to indicate 1) Direct Russian 

 ownership, 2) Known Russian ties, 3) Suspected Russian ties, and 4) No Russian ties. 

 Additionally, Armenian state-owned media is color-coded blue. In Armenia, one owner 

 had suspected or known ties to the Russian government, and no top outlets had direct 

 Russian ownership. As such, this profile has one red color-code and three designations 

 of state-owned media. 

 Table 3: Ownership of top Armenian media outlets by share 

 Medium  Rank  Outlet  Owner, Company  Owner, Individuals  Owner (%) 

 Television 
 1  Shant TV  Shant LLC 

 Arthur Yezekyan  52 

 Aram Armenovich 
 Mnatsakanyan  48 

 2  ArmeniaTV  Panarm LLC  Robert 
 Hovhannisyan  100 

 6  Nahapetyan, Alina. “The challenges of Armenia’s media landscape.” New Eastern Europe. Published November 14, 2021. 
 https://neweasterneurope.eu/2021/11/14/the-challenges-of-armenias-media-landscape/ 

 5  “Armenia Profile - Media.” BBC. Published January 14, 2020. 

 7 

https://neweasterneurope.eu/2021/11/14/the-challenges-of-armenias-media-landscape/


 3  H1  Government of the Republic of Armenia  100 

 4  Kentron TV 
 Multi 
 Media-Kentron TV 
 CJSC 

 Sedrak Arustamyan  100 

 5  ArmNews TV  Qaryak Media CJSC 

 Arman Saghatelyan  25 

 Samvel Farmanyan  25 

 Karen Bekaryan  25 

 Mihran Hakobyan  25 

 Print 

 1  Aravot  Aravot Daily LLC  Aram Abrahamyan  100 

 2  Haykakan 
 Zhamanak  Dareskizb LLC 

 Kim Sarkisovna 
 Mkrtchyan  70 

 Hayk G. Gevorgyan  20 

 Petros Stepanovich 
 Makeyan  10 

 3  ArmenPress  Government of the Republic of Armenia  100 

 4  Hetq 
 Investigative 
 Journalists of 
 Armenia NGO 

 Edik Baghdasaryan  100 

 5  Hraparak  Hraparak Daily LLC 
 Armine Ohanyan  90 

 Sevak Grigoryan  10 

 Radio 

 1  Radio 
 Azatutyun  Government of the United States  100 

 2  Public Radio 
 of Armenia  Government of the Republic of Armenia  100 

 3  Radio Aurora  Aurora Media 
 Holding 

 Michael 
 Janpoladyan  100 

 4  Radio Van 
 FM 

 Odensnus AB  Gevorg 
 Nalbandyan  49 

 Radio Van LLC 

 David Hovsepyan  36 

 Shushanik 
 Arevhatyan  10 

 Hrant Gohar 
 Yeghiazaryan  5 

 5  Hay Radio  Radio Hay LLC  Anahit Tarkhanyan  100 

 Online  1  News.am  Armenian 
 News-NEWS.am  Armenika Kiviryan  100 

 8 



 Information-Analyti 
 cal Agency 

 2  Azatutyun.am  Government of the United States  100 

 3  Mamul.am  Social Media LLC  Sevag Melikyan  100 

 4  1in.am  First News LLC 
 Arman Babajanyan  50 

 Anahid Shahinyan  50 

 5  Shamshyan.c 
 om 

 Shamshyan Media 
 LLC  Gagik Shamshyan  100 

 Results 

 Television 

 Television remains the most-consumed media in Armenia: 72% of Armenians watch at 

 least one nationally broadcast television program every day.  The top television 7

 channels consist of a mix of private and public ownership. The change in ownership 

 trends between pre-Velvet Revolution and post-Velvet Revolution is highly apparent in 

 television outlets. Political elites and politicians that dominated the pre-2018 Armenian 

 media space are significantly less powerful than they were previously. 

 The most watched television outlet in Armenia is Shant TV, founded by journalist Arthur 

 Yezekyan. Yezekyan remains a majority owner of the outlet today, with a minority stake 

 owned by Aram Mnatsakanyan. Prior to the revolution, the minority stake owner was 

 Armen Minas, who was tied to Russian-Armenian billionaire Samvel Karapetyan, as well 

 as other wealthy political elites in the Kocharyan government.  Today, political elites no 8

 longer own shares in Shant TV, highlighting the changes from 2018 to present. 

 According to a 2022 IRI poll, Shant TV is one of the most trusted outlets in Armenia 

 today. 9

 ArmeniaTV, the second most-watched television outlet, also underwent major changes 

 pre- and post-revolution. Initially part of the 2012 conglomerate PanArmenian Media 

 9  “Public Opinion Survey: Residents of Armenia.” International Republican Institute. Published January 
 31, 2022.  https://www.iri.org/resources/public-opinion-surveyresidents-of-armenia/ 

 8  Baghdasaryan, Edik. “Media Moguls: On the Trail of Armenian TV Owners.” Hetq.am. Published July 5, 2010.  https://hetq.am/en/article/45873  . 

 7  “Media Consumption and Media Coverage of Reforms in Armenia,” Media Initiative Center. Published 
 August 2019.  https://www.crrc.am/wp-content/uploads/2019/03/MICE-Report-2019_.pdf  . 

 9 

https://www.iri.org/resources/public-opinion-surveyresidents-of-armenia/
https://hetq.am/en/article/45873
https://www.crrc.am/wp-content/uploads/2019/03/MICE-Report-2019_.pdf


 Group (PAMG), ArmeniaTV was controlled by some of the most influential political 

 elites. PAMG owned both ArmeniaTV and ATV, as well as Tert.am, Lav Radio, 

 ArmNews, and a number of other outlets across mediums. Armenia’s third president, 

 Serzh Sargsyan, was reportedly a significant shareholder of these outlets until 2019, 

 when PAMG was split and divided between a number of owners. Following the 

 collapse of PAMG, Russian media mogul Artur Janibekyan became the sole owner of 

 ArmeniaTV;  however, according to the business registry,  Robert Hovhannisyan is the 10

 100% beneficiary of ArmeniaTV through PanArm LLC. Hovhannisyan is likely an 

 intermediary owner for Janibekyan, who is the head of Gazprom-Media, one of the 

 largest Russian entertainment media holdings. An Armenian entertainment and media 

 producer in Russia, Janibekyan controls Russian outlets TNT, NTV, TV-3 and 2x2. This 

 change highlights that, while Armenian politicians and political elites have been 

 prevented from consolidating media outlets, foreign actors and wealthy elites still hold 

 power in the Armenian media space. 

 The third-most watched television is H1 TV, run by the Armenian government. 

 Kentron TV, the fourth most-watched television outlet, is owned by Sedrak Arustamyan. 

 However, Gagik Tsarukyan, founder and leader of the opposition Prosperous Armenia 

 political party, founded and reportedly still controls the outlet through Arustamyan. 11

 Arustamyan himself was arrested for bribery and corruption charges, but released on 

 bail in December 2020. 12

 Similarly, ArmNews TV, the fifth most-watched television outlet, is owned by Qaryak 

 Media CJSC, a media holding group founded and owned by four former Republican 

 parliamentarians. While these former politicians no longer hold office, their presence 

 12  Mamulyan, Araks. “Yerevan Court Grants $98,000 Bail to Multi Group LLC Director Sedrak 
 Arustamyan.” Hetq.am. Published December 3, 2020.  https://hetq.am/en/article/125000  . 

 11  Yeghiazaryan, Saten. “Armenia June 2021 elections: a guide to media landscape.” Jam News. 
 Published June 16, 2021. 
 https://jam-news.net/armenia-june-2021-elections-a-guide-to-media-landscape/ 

 10  “Media holding PanArmenian Media Group collapsed, Artur Janibekyan became the owner of 
 ‘Armenia TV’ and ‘Radio jan.’” Novosti Armenia. Published February 8, 2019. 
 https://newsarmenia.am/news/society/mediakholding-panarmenian-media-group-raspalsya-artur-dzhani 
 bekyan-stal-vladeltsem-armenia-tv-i-radi/ 

 10 

https://hetq.am/en/article/125000
https://jam-news.net/armenia-june-2021-elections-a-guide-to-media-landscape/
https://newsarmenia.am/news/society/mediakholding-panarmenian-media-group-raspalsya-artur-dzhanibekyan-stal-vladeltsem-armenia-tv-i-radi/
https://newsarmenia.am/news/society/mediakholding-panarmenian-media-group-raspalsya-artur-dzhanibekyan-stal-vladeltsem-armenia-tv-i-radi/


 controlling top media outlets could lead to the potential for changes to ArmNews TV’s 

 narrative to fit their former party’s agenda. 

 In sum, while many changes have been made to decentralize and diversify Armenia’s 

 media space since the Velvet Revolution, political elites still play a role in the top 

 television outlets. Additionally, some Russian influence is apparent in the ownership of 

 top Armenian television outlets, such as Artur Janibekyan’s control of ArmeniaTV. 

 Print 

 Print circulation and readership is on the decline in Armenia.  Due to decreasing 13

 revenues, many print outlets rely on state funding in order to remain operational or 

 have switched to fully online content. In line with state presence in the print sector, the 

 state-owned newspaper ArmenPress is the third most-consumed print outlet. 

 Despite the role that the government of Armenia has played in financing print media 

 outlets, many respected journalists wholly own the newspapers that they founded. For 

 example, long-time journalist Aram Abrahamyan founded and fully owns Aravot, the 

 most consumed print outlet in Armenia. Edik Baghdasaryan owns and operates the 

 fourth most-consumed outlet Hetq through the “Investigative Journalists” NGO. 

 Armine Ohanyan, the founder and editor-in-chief of Hraparak, the fifth most-consumed 

 newspaper, owns 90% of the newspaper, with Sevak Grigoryan owning the remaining 

 10%. 

 However, like television, political elites still have a presence in the print sector. 

 Haykakan Zhamanak, the second-most read newspaper, is politically linked to current 

 Prime Minister, Nikol Pashinyan. Although he stepped down as editor-in-chief in 2012 

 following his election to parliament, Pashinyan’s wife, Anna Hakobyan, took his place as 

 editor and remains in that position now. The owners of Dareskizb LLC, the parent 

 company of Haykakan Zhamanak, are reported through Armenia’s business registry; 

 13 

 https://www.irex.org/sites/default/files/pdf/media-sustainability-index-europe-eurasia-2019-armenia.pdf 
 11 

https://www.irex.org/sites/default/files/pdf/media-sustainability-index-europe-eurasia-2019-armenia.pdf


 however, media reports claim that the Pashinyan family remains the owner of Haykakan 

 Zhamanak and exerts political influence on the newspaper. 14

 While the majority of print outlets are owned by journalists, there are potential 

 vulnerabilities for foreign or domestic political influence in the declining print space. 

 Many print outlets in Armenia are reliant on state subsidies or external financing in 

 order to continue operating, providing channels for foreign influence. 15

 Radio 

 Like television and print, radio ownership in Armenia is beginning to look more diverse 

 and less controlled by political elites. However, the top two outlets are owned by two 

 governments: the top consumed radio station is Azatutyun Radio, the Armenian branch 

 of the US government-funded Radio Free Europe, and the second most-consumed 

 radio station is the Armenian state-owned Public Radio of Armenia. 

 Like the print sector, many journalists own the radio stations that they created. For 

 example, the third most-consumed radio station is Radio Aurora, wholly owned by 

 founder and journalist Michael Janpoladyan. The fifth most-consumed station is Hay 

 Radio, wholly owned by founder and journalist Anahit Tarkanyan. The fourth 

 most-consumed radio station is Radio Van FM, which is partially owned by founder and 

 director Shushanik Arevhatyan. However, the majority of the outlet is owned by 

 Odensnuss AB, a Swedish tobacco company owned by Gevorg Nalbandyan. 

 Additionally, the remaining shareholders are David Hovsepyan and Hrant Yeghiazaryan, 

 who are relative unknowns in the Armenian media space. 

 In sum, top Armenian radio outlets are largely owned by their founders and fairly free 

 from political elites. Notably, some foreign influence is present in Armenian top radio 

 15  “Armenia 2019: Media Sustainability Index.” International Research and Exchanges Board. Published 
 2019. 
 https://www.irex.org/sites/default/files/pdf/media-sustainability-index-europe-eurasia-2019-armenia.pdf 

 14  Yeghiazaryan, Saten. “Armenia June 2021 elections: a guide to media landscape.” Jam News. 
 Published June 16, 2021. 

 12 

https://www.irex.org/sites/default/files/pdf/media-sustainability-index-europe-eurasia-2019-armenia.pdf


 stations, as Gevorg Nalbandyan is a Swedish-Armenian member of the diaspora and 

 Radio Free Europe is owned by the US government. 

 Online 

 Top online outlets follow similar ownership trends as traditional media, where most 

 outlets are owned by journalists, though some ownership by political elites exists. Like 

 radio, the online version of Armenia’s branch of Radio Free Europe is the second 

 most-visited online outlet, Azatutyun.am. 

 As with other media categories, journalists control many of the top online outlets. The 

 top most-consumed online outlet is News.am, wholly owned by editor-in-chief 

 Armenika Kiviryan. According to a 2022 IRI poll, News.am is also the most trusted 

 domestic online outlet among the Armenian population.  A long-time journalist, 16

 Kiviryan formerly worked for Russian media outlets Regnum and Russkaya Mysl. 

 Additionally, photojournalist Gagik Shamshyan founded and owns Shamshyan.com, the 

 fifth most-consumed online outlet. 

 The third most-consumed online outlet is Mamul.am, wholly owned by Social Media 

 LLC, an advertising company. Sevag Melikyan is the sole owner of Social Media LLC, 

 though his background is relatively unknown. Mamul.am is also among the most 

 trusted online outlets in Armenia. 17

 1in.am, or “First News” is the fourth most-consumed online outlet. Arman Babajanyan, 

 former member of parliament and the current leader of the “For the Republic” political 

 party, is the founder and partial owner of First News. Like other former politicians, 

 Babajanyan’s outlet has the potential to bias information in favor of his political views. 

 AidData could find no additional information about the co-owner of First News, Anahit 

 Shahinyan, with regard to the media space. 

 17  “Public Opinion Survey: Residents of Armenia.” International Republican Institute. Published January 
 31, 2022. 

 16  “Public Opinion Survey: Residents of Armenia.” International Republican Institute. Published January 
 31, 2022. 

 13 



 In sum, the ownership of online outlets is similar to traditional media, as most outlets 

 are owned by journalists, with the presence of former politicians like Babajanyan and 

 advertising companies like Social Media LLC. While it is easier for online outlets to 

 co-opt Russian narratives or Russian state content than traditional media, no top online 

 owners had ties to the Russian government. 

 Conclusion 

 In this brief, we have presented an overview of the domestic media environment of 

 Armenia. The collected data highlight two major trends in Armenian media. First, 

 though Russia has many avenues to directly communicate with the Armenian 

 population, the owners of most top outlets do not appear to have ties to Russia. 

 Second, while media ownership has become significantly more transparent since the 

 Velvet Revolution, political elites still own shares in media outlets that are often 

 obscured. 

 To address the first trend, Russian state-owned channels are abundant in Armenia, with 

 ten of eleven state-owned outlets available in the country. Additionally, Russian 

 entertainment content is often rebroadcast in Armenia, providing Russia with another 

 channel to influence the Armenian population.  However,  with the exception of Artur 18

 Janibekyan, the owner of ArmeniaTV and head of Gazprom-Media, most top media 

 owners do not have apparent ties to the Russian government. As a result, while Russian 

 content has many channels for Armenians to consume, most Armenians prefer to 

 consume domestic outlets. 

 Second, even with transparency laws, many current and former politicians still remain 

 influential in the creation of media content through obscured ownership. Prime Minister 

 Nikol Pashinyan and leader of the Prosperous Armenia Party Gagik Tsarukyan both 

 have influence over top media outlets in Armenia. Former parliamentarian Arman 

 Babajanyan controls 1in.am and four former Republican parliamentarians control 

 18  “Findings of Mass Media Monitoring in Armenia.” Analytical Centre on Globalization and Regional 
 Cooperation. Published 2019. 
 https://eesri.org/wp-content/uploads/2019/04/2019-04_Armenia-Media-Monitoring-2-ACGRC_PB-ENG. 
 pdf  . 

 14 

https://eesri.org/wp-content/uploads/2019/04/2019-04_Armenia-Media-Monitoring-2-ACGRC_PB-ENG.pdf
https://eesri.org/wp-content/uploads/2019/04/2019-04_Armenia-Media-Monitoring-2-ACGRC_PB-ENG.pdf


 ArmNews TV and Tert.am through Qaryak Media Group. As a result, while many top 

 outlets are owned by journalists, some outlets are owned by political elites. This 

 provides a further vulnerability for the Russian government to exploit, as politicians are 

 more susceptible to Russian influence than journalists and may rely on Russian 

 narratives to promote their political agenda. 

 In sum, while Russian state media outlets have an extensive presence in Armenia, few 

 top media owners have ties to the Russian government. However, channels for 

 influence of the media, through owners with Russian ties and political elites, remain 

 available for foreign actors to exploit. Additionally, while the Velvet Revolution has 

 changed Armenia’s media ownership to foment more diversity, some political 

 ownership exists through opaque channels. 

 15 


